Söndag.

Hej kära blogg. Har inte uppdaterat på två dagar pågrund av att jag helt enkelt inte har haft tid. I fredags efter jobbet vart det stress göra sig i ordning packa och dra på stan en sväng, sen ut på kallax och köra Stefan. Därefter köpa kinamat åt mamma, sen iväg mot Piteå =). Blev Fårön och det var riktigt kul :).. drack 2 glas vin sen vart jag less på att dricka för jag ville hem i tid :).. så slutade dricka och nyktrade till så när klockan var typ halv sex åkte jag och Lisa hem till Lule !
Kvällen var bra och träffade en massa roligt folk, och massor som man inte har sett på år och dar, riktigt trevligt! Dock var det förbannat mycket mygg så nu ser det ut som att jag har herpes på benen =p inte såå fräscht!
På vägen hem plockade vi upp en liftare... haha jaaa jag veeeet korkat ;).. men vafan vad ska man göra när man är en vänlig själ? Han såg så ensamen ut och hade det varit jag så hade jag velat att någon skulle ha plockat upp mig liksom! Vad gör man inte för sina medmänniskor? Sen så såg han inte ut som en jävla lodisluffare heller så han hade med andra ord tur.. och det var en trevlig snubbe från Norge som hade missat nattbussen.. han och hans polare bodde på hotell i lule.. och jag menar ofta man vill gå 6 mil i slutet av en helrolig partykväll? Då är man ju ganska så död.. ;) am I right? Think soo.. i alla fall så var han jätte tacksam över att vi plockade upp han och såklart så sa jag ja nu vet du ju att vi svenskar är trevligt folk ;)!
Kom hem och la mig i sängen 07.00.. jävligt sliten och trött var man. Inte sovit något alls så kan ju ha berott på det.
Lördagen kom mamma och väckte mig vid 12.00 så jag hade fått sova 5 timmar i alla fall.. men jag var glad över att hon väckte mig för vi åkte ut till stranden och solade hela dagen :).. extremt skönt! Fick en del färg hurra för det ;).
 Efter stranden åkte vi och handlade rostbiff, melon, vindruvor, potatissallad och sånt smarrigt till middag, åt och sen hopp i duschen för sen skulle vi iväg till 'byn' mammas rötter typ eller vad man ska säga. Kom dit vid tolv och helt slut var vi så vi somnade direkt :).
I morse var det upp och hoppas halv nio göra sig iordning för begravning.. usch så sorgligt det var ;/.. men nu slipper du i alla fall lida gammelmoster Wivi =). Vila i frid.


Var och hälsade på dig idag också mormor.. var första gången jag var vid graven efter din begravning.
Det var jätte jobbigt, hade jättegärna velat att du var med oss än idag. Men du mådde så himla dåligt den
tiden innan du gick bort så för att du skulle få det bra så var det bäst för dig att du somnade in då.
Med tiden så läker såren och tomrummet som du lämnat efter dig men jag kommer aldrig glömma dig.
Mormor Elvira jag saknar dig nått så oändligt.
Vila i frid .
Morfar är så stark och jag tror att han kommer vara kvar med oss en lång tid, men helst av allt hade jag velat
ha er båda här. Men livet är inte evigt. Så man får helt enkelt leva med att folk man håller kär går bort.
Älskar dig kära mormor. Hoppas du har det bra där uppe. Saknar dig.


Barnbarnen och morfar . På mormors begravning. Snöstorm denna dag.


nu ska jag sova. godnatt =)


4 dagar sen bor jag i stockholm !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0