Palt, lingonsylt och smör

Äkta norrländsk delikatess! Min kära mor kom med ett par paket palt när hon var här och hälsade på. Jag blev superglad, för man kan ju inte köpa palt någonstans i Stockholm. Inte vad jag har sett..men som det verkar så är det inte många som vet vad palt är här. Konstiga människor...

Nåväl nu sitter jag och äter min efterlängtade palt, var svinhungrig när jag vaknade imorse så det kändes skönt med lite mat i magen. Efter palten ska vi förmodligen åka till stranden, om inte solen hinner gå i moln. isåfall far vi och gymmar först och sen solar&badar. ja vi får helt enkelt se hur det blir! Först äta i alla fall.

ska återgå till palten Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0