the passion for training.

Sådärja, då var gymmet avklarat för idag också! Kom precis in genom dörren, och dagens träning satt fint. Är kraftig svettig, och det är helt underbart. Man mår så himla bra efter ett hårt och svettigt träningspass. Det tror jag många kan hålla med om. Jag finner en passion för träning, under passet&efteråt. Helt underbart. Promenerade inte till gymmet, tyckte det var så kallt så jag tog tåget. Men då körde jag ett långt konditionspass, ben&vader, när jag skulle hem promenerade jag i och med att jag var svettig och tyckte det var varmt då. På vägen hem funderade jag ut vad jag skulle skriva i blogginlägget när jag kom hem. Jag kom fram till många saker. Läs nu noga, och det här säger jag för att jag vill hjälpa andra att hitta motivation till träningen. För mig är träningen en stor del av mitt liv. Skulle jag inte få träna mer, då vore allt över. Nästan.

Att hitta motivationen i träningen.

Vet ni vad jag finner motivation i när jag ska träna? Jo, när jag ser en tjej på gymmet som är starkare än mig. Då blir jag arg och bestämmer mig för att jag ska fanimej bli starkare! En annan sak som gör att jag finner motivation att jag bestämmer mig för att; jag inte får köpa ett par jeans förrän jag nått mitt mål. Det funkar, jag lovar! Hur kul är det att köpa ett par jeans när dom sitter åt helvete? Fläsket bara väller över. Nu snackar jag inte stora mängder men det är otroligt obekvämt. Jag hatar i alla fall det. I alla fall, då kan man ha som mål att inom en månad SKA jag kunna ha den storleken jag provade den gången i affären, efter en månads träning gå till affären igen och ta på exakt dom jeansen i samma storlek och vips, så var dom synliga kärlekshandtagen borta. Då kan vi snacka om att det är roligt att köpa kläder och framför allt jeans. Men då tänker ni säkert att, hallå det finns ju jeansleggings. Fast då säger jag en annan sak, jeansleggings är farliga, visst ett otroligt bra plagg, MEN  som sagt farliga. Dom gör att att du inte har någon som helst koll på din kropp och vad som händer med den under tiden du använder bara jeansleggings. Personligen tycker jag dom är asbra, men efter en tid kanske man lessnar och vill ha ett par vanliga jeans på sig, då blir jag riktigt förbannad när jag inte kan få på mig mina vanliga jeans nå mer. Jag kan faktiskt ta mig själv som ett exempel. Innan sommaren kunde jag ta på mig mina jeans utan problem. För någon vecka sedan när jag skulle ta på mig jeansen, gick det käpprätt åt helvete. Jag blev rasande. Detta pågrund av att, nr 1: jag har knappt tränat under sommaren, nr 2: inte använt jeans utan hållt mig till jeansleggings&strumpbyxor. Det är resultatet av en sommar då jag lurat mig själv. Mina jeans passar helt enkelt inte. Det slår ganska hårt nu när vintern snart är här, jag har väl inte råd att köpa flera par nya jeans för att jag fått lite fläsk? Aldrig i hela mitt liv, då tränar jag hellre och kanske, bara kanske belönar mig med ett par nya ifall att det verkligen behövs. Men förstår ni hela grejen? Den funkar i alla fall, sist jag gjorde det så gick alla jeans på helt utan problem. Även fast jag hade sagt att når jag mitt mål, så får jag köpa ett par nya jeans. Men när jag väl nått målet, kände jag inte lika stort behov och fann bekvämligheten i mina gamla jeans. Det är underbart. Lovar det.

Detta behöver ju absolut inte betyda att du ska svälta dig, är elak mot din kropp utan snarare snäll mot den. Äter mer nyttigt, mindre mat, men kom ihåg du ska absolut inte må dåligt! Det kan skada dina inre organ och dessutom svälter du dig själv en lång tid men sen börjar äta som vanligt igen är risken stor att du går tillbaka till det som en gång var ohälsosamt. Ät istället tills du är ohungrig, absolut inte proppmätt, äter du tills du är proppmätt så svullnar din magsäck upp. Även fast det inte syns på utsidan nu, så kan jag lova er att inom en tid kommer du bli större och det syns ju först bara på insidan. Därför hetsäter många, alltså för att deras magsäck är större än vad dom själv inser. Som jag till exempel. Min magsäck är större än man tror och det är för att jag många gånger har ätit och äter för mycket. Det är inte bra att pressa sig till att äta för mycket. Man blir illamående och det är ju inte heller bra att äta tills man mår illa.

Nu vet jag att min kära mor säkert läser detta inlägg. Hon och många andra jag känner som tycker att vikt och allt som har med att man inte äter ihjäl sig är farligt. Men för gudsskull, vakna!! Visst allt handlar inte om vikten, absolut inte. För mig handlar det om att må bra och känna mig bekväm i mig själv. Vikten har ingen betydelse för mig. Som jag skrivit förut så kan jag fast väga 80 kg men fortfarande ha den kroppen jag vill ha. Inte för att det ska se bra ut för andra, utan för mig själv. Jag vill ha en vältränad kropp, som inte ser bedrövlig ut. Nej min kropp ser inte bedrövlig ut men, jag vill vara fit alltså vältränad. Det är så jag vill se ut. Inte body-builder stuk utan vältränad. Inte anabola-stuket.

tror jag har sagt mitt angående träning. jag har en otrolig passion för träning. ett tag gled träning och jag isär men nu är vi tillbaka tillsammans och taggade mer än någonsin!

ha det bra, hoppas det här inlägget har gett någon form av inspiration. keep it up!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0