Är det värt en rubrik?

Känner mig asdeppig. Idag bokade vi resan som ska ta oss 'hem' till Stockholm den 12:e juli. Jag vill inte. Vill inget hellre än att stanna kvar här och skita i allt där borta. Men jag måste. Vi måste. Ska njuta av dom sista dagarna vi har kvar här uppe, även fast det gör så ont när dagen då vi måste åka till Stockholm som ska kallas vårat hem, närmare sig med stormsteg. Är så otroligt glad över att jag har dig Emil vid min sida. Utan dig hade jag aldrig klarat mig där borta. Du är min bästa vän och även fast det känns hårt att lämna allt här..så ska vi klara det här tillsammans! Det har vi ju gjort hittils. Ibland måste man vara stark även fast det känns tugnt att göra något man verkligen inte vill. Ibland måste man gråta sig igenom alla jobbiga dagar och försöka se framåt och inse att det blir bra. Men det är riktigt hårt när benen viker sig och tårarna börjar rinna..ens samvete sviker en och man längtar hela tiden till nästa gång. Fast en sak är jag som sagt glad över, Emil du finns där hela tiden och jag är otroligt tacksam och glad över att vi går igenom det här tillsammans. För att vara ensam är nog det värsta som finns. 

Nog om dom deppiga raderna.

Idag har jag åkt till Luleå med bussen, kom hit runt två-tiden och mötte upp Elin vid bussen =). Ett låångt tag sen man såg henne så det var riktigt kul att ses igen! Vi tog en promenad hem till oss och jag gjorde mig lite lunch, var riktigt hungrig då jag inte hade fått i mig något på hela dagen. Sen ringde mamma och sa att vi skulle göra i ordning dryck och något ätbart till stranden. När hon kom hem var allt färdigpackat så vi tog bilen och åkte till Lulviken. Tog årets första dopp som satt riktigt fint, solade och fikade. VI låg väl ungefär två timmar på stranden och sen åkte vi hem igen. Väl hemma så hämtade vi pengar, åkte till donken och köpte middag. flott flott, hela tiden flott..men det är bekvämt. Haha så säger nog också dom som är riktigt överviktiga. Nåväl, åkte hem med maten och när vi skulle börja äta ja då märkte vi att dom glömt skicka med pommes till mig och mamma. Snacka om less jag blev. Åt i alla fall burgaren och sen ringde jag lugnt och sansat till McDonalds och sa att dom glömt skicka med det. Då sa dom att nästa gång ni kommer hit så får ni två hela menyer. Så det var ju snällt i alla fall. Lika bra att jag inte tröck i mig stripsen för jag var då mätt. Justja innan vi köpte maten var vi också förbi och kikade på Gunnel&Tommys nya lägenhet på varvet, dom hade inte fått i ordning alls men den var stor och hade en superfin utsikt över havet. Riktigt nice! Efter att vi ätit satt vi och pladdra på sen åkte jag och André och köpte glass till efterrätt, surrade på under fikat och sen kom Tommy&Gustav förbi. Deras hund hann äta upp kattens mat, skita på gården och kissa på altanen under en timma. De var INTE fräscht! Som tur var plockade Tommy upp skiten och dom for för en liten stund sen.

Nu har jag ingen aning om vad jag ska göra. Typ sitta här och vara datanörd. Sen sova, är hyffsat trött. Tråkigt att sova utan Emil inatt. Man är ju som van att alltid ha honom vid sin sida. Men det går bra :) Åker ju dit på lördag igen och då är det sommarfest som gäller. trevligt trevligt! Det var nog allt för mig. Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0