Middag med kusinerna

Halloj där, har alldeles nyss kommit hem och är verkligen supertrött! Efter jobbet åkte jag hem direkt och bytte skor och sen lämnade jag av lite saker som jag inte behövde ha med mig, har nämligen varit på middag hos min kusin Lisa. Mirja var också där och det var så himla kul att träffa henne då jag inte har sett henne sen i julas. Hon har varit au-pair i Usa ett tag men åkte hem en sväng då hon skulle på begravning för att en nära vän till henne hade gått bort. Imorrn åker hon tillbaka dit och jag kommer sakna henne, Igen! Usch usch, men det går ju så bra för henne där så jag är glad för hennes skull :). Hon ska sova en natt hos sin syster Lisa och tidigt imorrn så åker hon igen då. Förövrigt var middagen supergod, det bjöds på linsbiffar med ungstekt potatis, morötter och rödbetor och till det en enkel vitlökssås. Supergott måste jag säga, blev förvånad över att man kunde göra så himla god mat även fast det inte fanns nå kött till :P..men jag håller mig nog till icke-vegetarian ;). Nåväl kul var det i alla fall, tog ett glas vin också. De skadar ju aldrig ;)..haha.

Nu sitter jag och väntar på att Emil ska komma hem från jobbet så jag får gosas med han innan jag ska lägga mig. Ska nog se ett avsnitt av Family Guy också, det är så sjukt bra ;d.
Jobbet idag gick lite halvt..fick både dåliga och bra nyheter. Men det kändes verkligen tufft då jag är rädd för att vårat underbara team förmodligen kommer splittras. Vi har en sån gemenskap som man väldigt sällan ser på arbetsplatser..vilket jag tycker borde finnas överallt. Är otroligt glad över den tiden vi hade tillsammans i alla fall :). Den dåliga nyheten var då att de jag jobbar med kommer läggas ner helt här i stockholm och därför kommer jag och många andra förflyttas till olika projekt. Jag själv som inte är fast-anställd har endast ett val och det är ett sunkigt projekt med pissiga tider..suck. Fan jag har 2 veckor på mig att söka ett nytt jobb..annars måste jag ta det. Känns riktigt jobbigt, och så extremt dåligt av min chefs chef att säga till såpass sent som han gjorde. Fyfan för han! Men som sagt så är jag i alla fall glad över att jag har mitt jobb kvar :) tänk hur många som varslas varje dag?

Nåväl det ordnar sig, men jag var verkligen inte förberedd på detta så jag hoppas det finns någon lösning. Nu ska jag kika runt lite på nätet och invänta Emil.

Godnatt på er. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0