Svinis!

Att ta och inte ta sprutan. Det är nog en fråga många ställer sig varje dag nuförtiden. Kan nog bero på att media skrämmer alla, men jag förstår mig inte på de som går på allt dom säger. Okej, många har dött, visst..folk dör ju varje dag! Många jag känner har eller ska ta sprutan, men själv är jag inte ett dugg rädd. Jag tror att om man blir sjuk, så handlar det nog mycket om vad man har för sorts livsstil. Träna? Äta hälsosamt? Rökare? Överviktig? Det har nog en stor påverkan, så är det ju med alla sjukdomar. Dom som knullar runt, dom får ju säkerligen någon form av könssjukdom, det är liksom deras "livsstil" att knulla runt. Röker man kan man kol, man får sämre immunförsvar och löper då en större risk att bli sjuk. Om man solar solarium kan man få hudcancer, äter man för mycket socker kan man få diabetes, äter man för mycket mat får man en såkallad sjukdom som heter övervikt och därmed löper extra stor risk att bli sjuk. Vare sig det gäller svininfluensa eller vanlig förkylning, vissa går ju runt och är förkylda året om. Vilket vanligtvis beror på livsstil från person till person. Nu påstår jag inte att jag är världens hälsosamaste människa, men jag är inte rädd för att bli sjuk, blir jag sjuk så blir jag, dör jag så dör jag. usch vad hemskt det lät. Men det är ju sant! Sen är det ju också så att folk faktiskt dött av vaccinet, men då har det ju säkert legat en annan sjukdom bakom det. Hjärtfel, eller något annat organ som inte klarar av det. Men jag kommer inte vaccinera mig, visst blir det värsta epidemin så kommer jag förmodligen att vaccinera mig. Men jag är hellre ovaccinerad och tar den risken att bli sjuk. Då är det väl menat eller något.

ta sprutan eller inte ta?


bild hämtad från google.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0