jag kunde bara inte låta bli..

Det blev träning idag i alla fall, träningen är så himla viktig för mig. Den får mig att må bra och den gör mig glad! Man får en så himla bra magkänsla när man tränar. Det är i alla fall något jag älskar.

Nåväl, fick sluta en timma tidigare idag då det var lugnt..och för att jag snällt frågade om jag fick, bara för att jag skulle hinna träna. Fick värsta abstinensen när jag satt i kassan tidigare, då insåg jag att jag kommer världens ångest om jag inte tränar. haha, jag är beroende. Men det är ju bättre att jag är beroende av träning än utav alkohol, nikotin eller socker. Visst? Mitt sockersug, ja det har nästa försvunnit helt och jag har slutat äta godis och godsaker under veckorna, vilket jag är otroligt stolt över. Socker, det känns bara bra för stunden, träningen håller i sig före, under tiden och efter. Det är mer lönt liksom..dessutom kostar det bara en massa jäkla pengar att köpa allt det där. Varför ska man lägga ner pengar på skit, när man bara blir fet och att det dessutom är ohälsosamt. nä fy!

Idag körde jag axlar och nacke..börjar känna mig mjuk i kroppen nu efter söndagens bodypump så idag gick det lite bättre på styrketräningen. Körde även lite kondition på slutet och det var skönt. Svettig blev jag då..intervall är så himla kul! :) fast, träning i sig är ALLTID kul. träningen är min bästa vän, efter Emil då ;).

Axlar

Axelpress 1x5 17,5 kg 1x7 15 kg 1x6 15 kg
Stående hantellyft åt sidan 2x8 8 kg
Sittande hantellyft åt sidan 2x7 6 kg

Nacke

Hantelshrugs 2x7 27,5 kg (ökat 2,5 kg)
Uprätt rodd 1x8 40 kg 1x7 45 kg (ökat 5 kg)

kondition drygt 5 min 60 kcal

hej svejs!


påväg till jobbet idag...


...såg jag en bebi-igelkott. Den var så söt så jag tog bild på den i farten :)..en mini!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0