en tanke bara

Nyss när jag stod och diska började jag tänka på en sak, undra hur man hade reagerat om ens eget barn skulle komma en dag och säga mamma jag är gay. Alltså den dagen man är vuxen, har barn och barnet är såpass gammalt att den då börjar tänka på kärlek osv, hur skulle man känna i den stunden om ens barn skulle komma och berätta det en dag? Jag vet fasiken inte hur jag hade reagerat, inte för att jag har något emot homosexuella, men tanken av att ens eget barn skulle komma och säga så till mig. Det skulle nog vara förödande, eller jag vet inte. Men jag kom bara och tänka på det. Först hade jag nog hamnat i chocktillstånd, speciellt om man inte sett några tecken på att barnet kan vara homosexuellt. Hur hade ni reagerat?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0