The Blind Side

Det var verkligen en film som man var tvungen att se, SVINBRA! :) Helt mysig film om jag ska vara ärlig, satt och smilade hela filmen för att jag tyckte den var så söt och mysig. Haha! Men ni måste verkligen se den. Ett bra slut och allt var perfekt! Grymt :)



Just nu sitter jag och väntar på att Emil ska komma hem och det är väl ungefär en halvtimma tills dess. Är lite uttråkad om jag ska vara ärlig men vad jag ska hitta på tills han kommer hem återstår att se. Blir väl säkert att nörda här för något annat finns det väl inte att göra. Kom på en sak tidigare idag att jag har nästan aldrig haft något speciellt nyårslöfte så detta år tänkte jag ta tag i min ekonomi, den är åt skogen, jag kan aldrig hålla i mina pengar och det värsta som finns är nog att betala med kort.

Mitt nyårslöfte kommer se ut som så att jag ska:

- Lägga undan minst 1000 kr varje månad och det skall göras direkt lönen kommer in.
- Lära mig hantera mitt 'shoppingbehov' som oftast brukar gå för långt.
- Tänka igenom mina köp nogrannt, för oftast köper jag saker bara för att köpa dom.
- SKOR, jag ska inte handla skor om jag INTE behöver dom.

Jag älskar skor och skulle nog kunna köpa hur många par som helst, men att köpa fyra par skor (som jag egentligen inte behöver) på mindre än en månad är inte  friskt. Detta resulterar i att jag får ångest, ont i magen och blir förbannad på mig själv.

Nä hörni, jag ska faktiskt skärpa mig. Ni får skälla på mig om jag råkar lägga upp för mycket inhandlade saker och säga att, behöver du verkligen den där? Gå och lämna tillbaka :), då ska jag göra det om det fortfarande går. Det lovar jag, jag behöver hjälp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0