The Descent.

Godkväll :). Kom precis hem, jag och Amanda promenerade till Konsum och köpte lite snacks till filmen som vi ska se. Dom andra sitter och tittar på The Descent 1 (Instängd 1) eftersom dom inte sett den och vi ska se tvåan snart så tänkte jag passa på att blogga lite, för ni har säkert saknat mina inlägg under helgen! ;) hihi. Ettan är sjukt bra och jag är extremt nyfiken på hur tvåan är! Är det någon som sett den och kan säga ifall den var bra eller inte?

Hmm..vet inte riktigt vad mer jag ska skriva. Det händer inte speciellt mycket i mitt liv just nu, är arbetslös och det är hårt men jag får väl skylla mig själv på ett sätt eftersom jag flyttade och därmed var jag tvungen att säga upp mig från mitt jobb jag hade i Stockholm. Jag saknar det men jag ångrar inte en enda sekund av att jag flyttade tillbaka till Luleå, här har jag hela min familj och mina vänner. Visserligen har jag ju både vänner&familj i Stockholm också, men jag känner mig mer hemma här i norr! :) Som mamma alltid säger "man ska följa sitt hjärta" och det var precis det både jag&Emil gjorde. Jag önskar bara att jag fick tag i ett jobb, man blir väldigt trött av att gå runt och inte göra någonting. Har inte ens orkat ta tag i träningen när jag inte jobbar för man kommer ur rutin och då orkar man ingenting. Sover, äter, skiter, sover, äter, skiter. Vafan är det för liv?

Men i helgen har jag bestämt mig för att på måndag, då ska jag börja träna. Tänkte lägga upp ett schema för 6 veckor framöver och följa det. Samt kostschema, för jag har ätit så dåligt och har tyvärr dåliga vanor när det kommer till mat. Vill bara komma i fas och börja må bra igen som jag gjorde ungefär den här tiden förra året. Saknar det utatusan och jag hatar att sakna sånt som jag mår bra av. Det är ju helt onödigt att må dåligt när man kan må bra. Eller hur?

Sen har jag även ångest över hur jag ska göra i framtiden. Vill ju plugga till personlig tränare, mest av allt på hela jorden. Jag vet att jag vill jobba med det för det är vad jag älskar mest av allt. Men, pengarna väger in, och 50 000 kr är faktiskt inte så lätt att få tag på speciellt när man inte ens har ett jobb. Sen om jag börjar stämpla så kan det ju vara svårt att spara dom där pengarna och det kan ta lång tid..men som många i min omgivning säger "det tar den tid det tar" och det måste jag försöka inse men, jag är en sån person att när jag bestämt mig för något så vill jag att det ska ske på en gång! Men jag vet att det löser sig, bara att det tar tid.

Har ni några framtidsplaner och vet ni vad ni vill göra här i livet? Jag vill i alla fall bli PT och starta eget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0