Stockholm VS Luleå

Godkväll! Idag har jag vaknat runt kvart över tolv och eftersom det var mulet kände jag inte alls för att stiga upp. Men man kan faktiskt inte sova bort hela dagen för det. Så jag tog mig upp, gick ner och gjorde mig två smörgåsar till frukost och satte mig ute på verandan och åt. Som tur var kom solen i alla fall fram, men den försvann lika fort så det kändes lite tråkigt. Messade med Elin och hon och Linnéa skulle en sväng ut på storheden och småshoppa lite saker. Först bestämde jag mig för att inte åka, men sen insåg jag att fan jag blir bara segare av att sitta hemma så det är lika bra att följa med. Vid halv tre kom dom och hämtade upp mig, mycket trevligt var det att umgås. Jag fick självklart med mig en massa saker hem, bland annat en ögonskugga&rouge samt strumpbyxor och andra saker jag behövde. Så lite pengar går alltid att slösa vare sig det är kläder eller kosmetik. nåväl..har käkat middag för ett tag sen. Det vart kycklingwok med nudlar och grönsaker. Skönt att slippa äta något som inte alls är så flottigt. Man känner sig som lite fräschare då också. Vi ska snart iväg och hälsa på moster och hennes karl, dom har nämligen också flyttat till en ny lägenhet som moster Gunnel. Fast dom har dock fått i ordning allt, renoveringen vart klar i måndags tror jag. Så vi ska väl dit och titta, umgås och säkert fika. Det är en specialitét i våran släkt...kanske inte så populär haha. Men det blir som mer socialt om man äter samtidigt. Vi lär väl bli där ett tag, ska i alla fall försöka ta mig ut på en promenad senare ikväll. Tror Lisa ville hänga på så man har lite sällskap. Annars skulle det vara trevligt att hyra en film. Ja man ser ju, orkar inte planera =).

inte långt kvar tills vi åker hem. fan fan fan. jag måste sluta tänka på det!! ska sätta mig ute på verandan och filosofera litegrann, det är faktiskt sol ute nu.

tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0