tänkte passa på att slänga in ett tips

var längesen jag slängde in ett tips här i bloggen så jag tänkte passa på att göra det nu när jag kom att tänka på det.

Tränar du utan resultat? Går du inte ner i vikt? Blir du frustrerad och arg över att du inte får resultat?
Kanske är det så att du inte gör rätt i allt. Fokusera på rätt sak. Börja inte tänka på andra saker när du tränar, dröm dig bort och var i din egna värld. Om du vill gå ner i vikt när du tränar, så finns det en sak som man måste ha klart för sig. Att äta mindre! Visst, har du målet att inte gå upp i vikt ja då är det en helt annan sak. Då kan du självklart fortsätta äta som du gjort innan. Men det är bara skitsnack när folk säger, fortsätt äta som du vill och förlora 10 kg på 2 veckor. Det är bullshit! Gå inte på en massa skit du läser i tidningen, utan lär dig själv genom att läsa nogrannt på saker som verkligen funkar. Allt handlar nästan om att ha disciplin. Att äta mindre och fokusera på träningen om man verkligen vill något inom träningen. Många tränar bara för att träna, och det i sig är riktigt bra! Men sen finns det ju dom som tränar för att gå ner i vikt, de som vill vara vältränade och ha stora muskler osv.

Jag tränar för att jag vill leva länge. Jag vill leva sunt och dessutom så är träning en passion för mig. Jag älskar styrketräning, gruppträning är inte riktigt min grej. Men någon gång då och då kan man ju hoppa på ett aerobicpass. Jag tränar inte för att jag är "fet" utan vill ha en tight kropp. Dessutom är en dröm för mig att börja tävla, men det är ett senare projekt. Men någonstans måste man ju börja för att nå sina mål. Det är egentligen vad allting handlar om, allt man vill göra i livet. Man måste ha vilja&disciplin för att komma någonstans här i livet. Sen om det är träning det handlar om eller karriär spelar ingen roll. Det är ingen som kommer ge dig det du vill, utan du själv måste kämpa!

Det jag vill ha sagt är att, man kan inte äta precis hur mycket man vill bara för att man tränar(om man vill gå ner i vikt). Man kan äta i princip vad man vill, allt handlar om mängden. Den som säger emot mig, är korkad! Så säg inte emot mig, för jag har fan rätt i det jag säger. Det är jag 150% säker på. Vill du gå ner i vikt, ät mindre och träna regelbundet. Men, tänka också på att du ska må bra och ha kul!

hoppas ni som läser detta tar åt er, om ni vill nå era mål gällande detta. och självklart när det gäller andra saker. man måste kämpa för saker här i livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0