Lunch

Ja hallå där har just nu lunch på jobbet börjar igen klockan ett. Kom hit vid tio för att jag försov mig igen..fan hur kan man inte minnas att man stängt av alarmet? Kommer inte ihåg det alls, och så vaknade jag 08.07 och insåg då att jag har försovit mig för andra gången den här veckan. Fattar inte hur jag lyckas, gick ändå och la mig halv elva så jag borde vaknat i tid. Men men, inget att göra åt det. Misstaget är ju redan gjort och dessutom får jag i alla fall ingen ogf eftersom jag inte är uppskriven och får komma in när jag vill. Handlar ju bara om disciplin. Tycker ändå att jag har varit duktig som tagit mig upp för det mesta i tid och kommit till jobbet åtta även fast jag får komma när jag vill. Men får man pengar så är det ju ingen större fara. Behöver ju alla pengar jag kan få med tanke på att vi ska betala egypten-resan i mars så det vore ju förargligt om jag inte har råd. Dessutom behöver man ju fickpengar och sen ska vi vaccinera oss mot hepatit A&B, och dessutom behöver man visum för att åka dit. Så det kostar sig en hel del, men det är helt klart värt det. Dock så är jag lite nervös för att vaccinera mig, är ju hemskt rädd för sprutor så det är inte direkt någon höjdare. Men Emil följer ju med mig såklart så jag får krama om hans hand, blunda och räkna till tio och sen är det klart, går ju snabbt. Men usch så obehagligt det är med sprutor, har alltid varit rädd för dom speciellt när det är på känsliga ställen, vet inte exakt var man får den men tror det är på armen. Jaja, hellre en spruta som gör ont i 10 sek än att bli sjuk för alltid och lida över det :).

Idag slutar jag fem och efter det åker jag hemåt, stoppar i mig min banan, packar väskan för att sen åka iväg och träna. Dagens träning blir nog mage&biceps sen ska jag köra lite kondition också så jag får ordning på problemet jag ställde till med igår när jag stoppade i mig massa onyttigheter. Det bästa är ju att det alltid går att ta igen det så jag ser framåt. Skriver senare exakt vad jag har tränat så ni får se hur det har gått  =)

Tänkte ge en dagens tips också, tänk på att du alltid vilar 6 dagar efter varje muskelgrupp du har tränat så musklerna får vila ordentligt. Så träna inte tex. mage måndag och sen onsdag för det hjälper inte, du får inte sexpack snabbare för det! Som sagt musklerna ska vila minst 6 dar efter första träning :). Resultaten kommer du se, men stressa inte man måste också vila. Kondition däremot går bra att köra varje dag då du ändå rör dig när ju går från bussen, till tåget, till bilen eller hur du än rör dig, det spelar ingen roll. Att röra på sig ofta spelar ingen roll, låt bara musklerna vila ordentligt. Sen en annan sak är att det bästa du kan göra när du kör styrke är att kombinera en lite muskelgrupp med en stor, som rygg&vader tex. Då sliter du inte ut kroppen så lätt heller.

Hoppas ni tar del av detta och ha kul men träna inte ihjäl er :)

Oj vilket långt inlägg jag skrev nu, brukar vanligtvis skriva korta när jag är på jobbet då man inte kan skriva i lugn och ro utan att någon kommer och tittar. Vill skriva i fred och sen får folk läsa det jag skrivit då det är klart! Nu ska jag återgå till mina arbetskamrater och kanske kika på lite kläder och drömma lite :).

Puss&Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0