Fredag :)

Hej hopp i lingonskogen! Äntligen har jag tid till bloggen, har längtat efter att få skriva. Hinner inget alls under veckorna..jobbar till fem sen är det direkt till gymmet och är hemma vid halv tio, I'm a busy woman med andra ord :P.  Har nyss städat lite, stambytet har startat i måndags å det ser ut som fan här! Papper, plast och tejp överallt..skitigt utatusan också..men vad ska man göra. Och sju varje morgon börjar dom borra, jag orkar inte mera! Fan 7 veckor till, hur ska jag palla? Vi har ingen toa ingen dusch och inge kranvatten i lägenheten, får gå utanför dörren om jag vill dricka vatten..lr vänta man vill inte ens dricka det där vattnet. Fyfan..så man kan knappt laga mat för vattnet är som grummligt. För att gå på toa måste man antingen åka ner till tvättstugan ..eller så har vi ju våran kära lilla skogstoa. Känns som att man lever ute på en öde ö utan vatten osv..bara att man har värme och tak över huvudet. Ja oj vad jag gnäller, men det är jobbigt, det är de.
Nej nu ska jag sluta gnälla och berätta lite hur min vecka har sett ut och vad jag ska hitta på i helgen :). Veckan som har gått har jag jobbat såklart, tränat i massor (älskar träningen) har varit där minst 2 timmar varje dag och kört både styrke och kondition, känner att min konditon blir bättre och bättre för varje dag som går. Ni ser de lönar sig att var flitig ;), jag känner att jag är på riktigt god väg att nå mitt mål och de kommer jag säkert ha gjort till sommaren! Jag är så glad över att jag tränar istället för att sitta och gnälla över att jag har blivit fet och gå runt och vara deppig över de, ni som gör de, jag säger bara att ta tag i eran krage, pallra er till gymmet and do your thing, du behöver bara köra 30 min om dan, så länge du gör något, och sist men inte minst äta mindre och nyttigare annars kommer man ingenstans, de lovar jag! Skippa de mesta av pastan, riset osv som innehåller extremt mycket kolhydrater (det hjälper inte att du tränar, du kan för de inte äta hur mycket kolhydrater som helst), stoppa i dig mycket proteiner för att få den energi du behöver! Men som sagt minska portionerna, eller gör som jag ta en mindre tallrik och fyller den nästan helt så har du plötsligt fått en mindre portion även fast den känns större :). Bara ett tips!
Ett annat tips angående träningen är att har du ingen motivation så rekommenderar jag att testa ett piller som heter Lose it! det finns att beställa från http://gymgrossisten.se dom är rätt dyra men är helt klart värt priset! Du får enormt mycket energi, du förbränner fett i stora lass och piggnar till. Anledningen till detta är att dem innehåller en hel del koffein och det gör ju att pulsen ökar och man blir som sagt pigg. Bör testas för dom funkar verkligen! :)

Så åter till veckans gång..ja jag har tränat tränat och jobbat. Idag jobbade jag bara två timmar för det fanns inte så mycket att göra och då beslöt jag mig för att åka hem en sväng och hämta de som jag glömt hemma tidigare. Drog sen till gymmet och körde bröst (och nej, man får inte mindre bröst bara för att man tränar det!) Många tror det men hallå, man punktförbränner inte fett, kör du rygg bränner du fett i hela kroppen och inte bara på ryggen utan hela kroppen komme rju igång och det är ganska logiskt när man tänker efter :). Efter styrken trampade jag bort 300 kalorier på steppen och därefter cyklade jag bort 200 kalorer och sen sprang jag bort 200 kalorier :). Känner mig så motiverad över träningen så det inte är sant, längtar till imorrn när jag får träna igen. Efter träningen satte jag mig i fikarummet och smuttade på min måltidsersättning och sen hoppade jag i duschen, bastade lite också, och det var skönt som fan :). Efter det drog jag hem och nu sitter jag här. Ska göra mig något ätbart nu tänkte jag..men vet inte vad. Ska typ äta körsbärstomater och sockerärtor orkar inte göra nå annat :P..så jobbigt för då måste man gå ut genom dörren och diska där ute igen. Nä usch

Emil kommer hem om två timmar och då ska vi bara mysa och se film :). Tills dess ska jag se DH och senaste avsnittet av 90210 =). I helgen ska jag åka och hälsa på pappa, lillasyster fyllde 6 år i onsdags så tänkte åka och gratta henne. Var och köpte presenter till henne idag och även till mina småbröder eftersom jag inte träffade dom under julen så dom måste ju också få klappar! :) Vilken hemsk människa jag är, som är så sent ute med det. Jaja, whatever. Sen ska jag såklart träna och så har jag bokat tvättstuga för vi måste tvätta lite :).

Nu ska jag göra mig nå ätbart och sen njuta av mina program =). Puss Puss!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0