Midsommar

Ja då  var midsommar över också. Tänk vad tiden går fort. Det är ju sinnessjukt. Jag har i alla fall haft en grymt trevlig&rolig helg. I torsdags åkte jag, Emil, mamma, Robin och André till den lilla byn som kallas Kangos. Kom dit runt åtta och bara degade tills vi gick och la oss. Fredagmorgon steg vi upp rätt sent, otroligt skönt att sova ut så när man steg upp var man i alla fall pigg :). Hela dagen var väl i full rulle förutom när Emil gnällde på att det inte fanns ett piss att göra, men hallå? En liten by har ju inte direkt Gröna Lund så man får göra det bästa av situationen. Vid ett kom kusin Lina med familj över på midsommarlunch och det var jättetrevligt att träffa dom, hennes två döttrar Sally och Sophia var såna guldklimpar! Så himla söta :). Vid tre drog dom iväg och då var det lugnt i huset igen. Efter ett tag gjorde jag klart tårtan som jag fixat lite i förväg dagen innan, en helt vanlig gräddtårta med färska jordgubbar. Emil gjorde i ordning salladen inför kvällen och sen åkte vi iväg och spelade brännboll med byns ungdomar. Mycket trevligt! Efter någon timme insåg vi att det kanske var dags för oss att åka hemåt och duscha. Midsommarafton var igång och maten var riktigt god. Förfest en bit bort och man blev ju full. Sen var det pub i byn. Jag hade väl hyffsat kul, men nog har man haft det roligare..haha. Jag och Emil gick hem rätt tidigt, tog oss en burgare och sen började promenaden hem i den kyliga sommarkvällen. När vi kom hem hade jag ingen kännsel i mina fötter så vi la oss och såg på film med Robin&André. Sen var det godnatt. Lördagmorgon ringde klockan som vi ställt på 10.00 dagen innan. Bara att börja packa för att påbörja resan mot kalix. stress stress men till slut var vi framme i Töre där Viktor och de andra hämtade upp oss. Väl inne i Kalix handlade vi lite dryck till kvällen och annat som vi glömt. När vi kom till Emils föräldrar satte vi igång direkt med grillandet och partyt var på on. Folk började rulla in vid fem-tiden , vi käkade, hade allmänt trevligt och sen hoppade jag in i duschen. Fixade mig färdigt och sen var partyt ännu mer ON. Jag hade faktiskt en jätterolig kväll, även fast vi inte for ut. Dom flesta tyckte vi skulle stanna där för att det var så trevligt, men jag hade helst gått ut. Men å andra sidan vi hade faktiskt tur med vädret. Dock var det myyyyyycket mygg ;S.

Nu är det superduper fint väder ute. Jag vill ut och göra något. Visserligen har vi hunnit spela kubb redan men tror jag och Amanda skulle ta oss en promenad i det fina vädret.

tjing =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0