Luciapokalen

Nästa år är det jag som är med i Luciapokalen, vill tävla i fitness. Anledningen till att jag börjar känna suget är för att jag inte kunde låta bli att berätta hur imponerad jag var över att en tjej på gymmet hade gått ner sjukt mycket på så kort tid. Det visade sig att hon ska tävla i Luciapokalen, i fitness i år. Hon har gått ner 10 kg sen augusti, jag är otroligt imponerad, hon har varit större än mig och nu är hon mindre men ser ändå inte anorektisk ut. Kunde heller inte låta bli att fråga om lite tips osv, känner verkligen att nu vill jag tävla! Kan hon, ja då kan jag! Bannemej! Hon berättade vad hon har gjort för att gå ner..

Dagsschema, mat och träning.

Morgon: Upp klockan halv fem, promenad 45 min. Frukost efteråt, havregrynsgröt med sojamjölk (laktosintollerant) och en proteinshake.

Lunch: Torsk och sallad. Promenad 25 min.

Träning på eftermiddagen ca 45 min cardio (kommer inte riktigt ihåg vad hon sa) Därefter mat typ torsk och sallad, självklart varierar hon. Senare på kvällen 75 min, styrke och kondition. Inge mat efter sex..fatta alltså. Hon fashcinerar mig och motiverar mig på samma gång. Okej, hon ska vara med i en tävling och måste göra dessa saker fram tills tävlingen. Så jag ska inte överdriva, men lite av detta kommer jag ta med mig! Dessutom var hon sjukt trevlig, så vi ska köra några pass styrke och kondition och förhoppningsvis får jag ta de av fler bra tips :). En sak som var lustig, det var att hon och hennes kille flyttade ner för drygt ett år sen från sundsvall, hörde ju på hennes dialekt att hon inte var härifrån, och självklart frågar jag, så frågvis som jag är :P. Det började, som för oss att han hennes kille fick jobb här och sedan flyttade hon ner efteråt..tycker bara det var ett roligt sammanträffande :). Nämen fan, kul att man skaffar sig nå vänner! Är skitglad, hon ska få peppa mig och ge mig massa tips och råd!

LUCIAPOKALEN NÄSTA ÅR! JEPP JEPP.

nu ska jag gå och göra torskfilé med sallad ;)..haha. skriver upp senare vad jag tränat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0