Skönt att man är frisk nu!

Då har man lagat middag, jobbat, tränat och nu äter jag. Gott var det med mat :). Eftersom jag tränat precis så får jag äta oxpytt, ägg och isbergssallad, riktigt gott! Förut tyckte jag att pytt var som hundmat, men eftersom min käraste av någon konstig anledning älskar det så har jag börjat gilla det. Antar att det är som man brukar säga 'man blir som man umgås'. Idag körde jag ett lugnt träningspass på gymmet i och med att jag varit sjuk ett par dagar och fortfarande är lite snorig så jag ska inte överanstränga mig. Det gör bara att jag fortsätter vara sjuk ännu längre. Körde axlar och nacke och det gick faktiskt bättre än jag trodde :).

Eftersom jag för ett tag sen hade planer på att föra matdagbok här i bloggen ska jag nog nu uträtta det. Egentligen var det en anonym kommentar som fick mig att göra det. Men det är faktiskt en bra idé att göra det. Dessutom är det min första dag på mitt nya liv så varför inte börja skriva på en gång? :)

Dagens mat:
Frukost: Havregrynsgröt med mjölk&kanel. Kanel får igång fettförbränningen.
Lunch: Måltidsersättare från gymgrossisten
Mellanmål: En banan och några cashewnötter.
Middag: Oxpytt, ägg och isbergssallad.

Ett tips!
Det viktigaste som man bör undvika om man vill förlora några kilon och när man deffar det är pasta. Den värsta kolhydraten man kan äta, undvik alltså pasta så ofta du kan. Äta istället, ris, potatis, couscous eller bulgur tex. Sen en annan sak som är viktig att tänka på det är att ät dig aldrig aldrig någonsin proppmätt. Ät tills du är ohungrig, bara för att du har kvar en potatis och två fiskpinnar på tallriken under middagen betyder det inte att du behöver äta upp det. Ställ dig frågan "är jag fortfarande hungrig?".

Allt för mig för tillfället. Bobo vill att jag ska komma och mysa framför tvn. Skriver kanske senare.

hej så länge.

Kommentarer
Postat av: h

brukar du äta något kvällsmål?? =)

2009-09-08 @ 11:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0