Magen skriker efter maaaaaaaat

Då har man klarat av arbetsintervjuven också! Det gick jättebra och hon jag pratade med var jättetrevlig :)..så inom en vecka får jag veta hur det blir! Jag hoppas verkligen jag får jobbet för nu är jag fruktansvärt trött på att sitta hemma och inte göra något, vakna sent och se dagarna rusa förbi. nej usch, JA TACK till jobb!

Efter intervjuven mötte jag upp mamma utanför Willys och vi sprang in en snabbis på Röda korset för att kika efter ett matbord + stolar till mig, haha lite fattigt att köpa där men jag hittade faktiskt ett som var i ett bra skick för en väldigt liten slant..man får jag ta det som finns och speciellt för priset så spelar det absolut ingen roll! Bara man har något. Sen gick vi in på Willys och storhandlade, fan det är så skönt att veta att man har en massa mat laddat i hemmet för då slipper man åka flera gånger om, dessutom är det mer ekonomiskt!

Ska alldeles snart börja med middagen, tänkte göra köttfärssås&spaghetti idag, det ska bli riktigt gott, var som ett tag sen man åt det. Tror jag? Är i alla fall hungrig så vad som helst duger just nu, haha. Har ju bara ätit två smörgåsar idag och varit igång så nog är man hungrig. David&Viktor ville också äta mat med oss så vi väntar på att dom ska komma hit med mer mat så jag kan börja laga den! Har nämligen ett eget recept som jag alldeles själv har kommit på, det är faktiskt ett väldigt gott recept. Kan ju dela med mig av det om ni vill ;).

Köttfärssås a la Evin

400 g nötfärs
Ett paket krossade tomater med smak av tomat&basilika ( Findus 390 g)
1 köttbuljong (har du inte det hemma går det lika bra med grönsaksbuljong)
1 lök
1 msk mjöl
Lite vatten för att blanda ut mjölet
Lite mjölk, ca 1 msk (beroende på hur "krämig" du vill ha den och om du vill ha mindre tomatsmak)
Använder olika kryddor dvs, salt, svartpeppar, vitpeppar, chilipulver&paprikakrydda

Tillagning:
Finhacka löken och bryn den tills den fått en gyllenbrun färg.
Därefter häller du i köttfärsen och bryner den.
Krydda innan du häller i nedanstående ingredienser efter smak.
Sedan i med mjölet&vattnet, när du rört ihop det, smula ner buljongen och låt koka en stund.
Efter det sätter du i paketet med krossade tomater&mjölk. Låt koka en stund. Smaka.
För att få en extra god smak kan du krydda med basilika eller ta färsk basilika. Beroende på
hur kryddig du vill ha den.

DONE!

p.s. om ni provar detta så vill jag gärna veta hur ni tyckte det smakade efteråt :) d.s.



Kommentarer
Postat av: linnea

gud vad snyggt hår du har :o



allt bra idag? :)

2010-02-25 @ 18:52:04
URL: http://lineaz.blogg.se/
Postat av: linnea

okej:D jo samma här !

2010-02-25 @ 23:41:39
URL: http://lineaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0