tvi tvi tvi.

Satt på facebook-chatten och pratade med Elin nyss. Vi kom in på ämnet julen och jag insåg att den är ju faktiskt snart här. Om mindre än två månader sitter vi där, äter den goda julmaten, öppnar våra julklappar och kollar på Kalle Anka. Men en sak som jag är så arg över, och då menar jag verkligen arg på riktigt. Det är slut på traditionerna. Ända sen jag var liten har jag firat jul i Kangos, ett ställe där man verkligen får den där riktiga julkänslan. Ja, ni vet när hela släkten samlas, alla pratar i mun på varann, där julklappsutdelningen tar flera timmar och man visar varann vad man fått. Sen på kvällen sitter vi ungdomar hos Gunnel eller hos grannen och spelar spel resten av kvällen. Men nu får jag inte uppleva det någe mer..jag blir så ledsen när jag tänker på det. En tradition kan man inte bara skita i. Det är som att vi helt plötsligt skulle sluta fira jul. Liksom ta bort julen från kalendern, hur hade då vintern kunnat lysas upp? Allt hade ju blivit så himla konstigt. Det är ingen riktig jul utan tjocka släkten Mörtlund och så är det bara.
Jag vill bara fira jul i Kangos. Sen är jag nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0